Par mums

Bizness

KAS UN KĀPĒC?

Brīvā tirgus apstākļos gandrīz katrai lietai vai procesam ir sava vērtība un tas var tikt novērtēts un pārdots. Arī bizness, ja tas ir atbilstoši noformēts, ir prece un var tikt pārdots un pirkts.

Lietojot vārdu bizness, mēs saprotam komercdarbību plašā nozīmē (no individuālas amatniecības līdz plašai ražotnei, no mazas tirdzniecības vietas līdz lielveikalu tīklam, no maza bāra un arhitektu biroja līdz komerciālam nekustamam īpašumam un loģistikas noliktavām). Tas var būt jebkas, ar ko var likumīgi pelnīt un kura juridiskais statuss noformēts atbilstoši normatīvo aktu prasībām.

Latvijā brīvais tirgus, ar iespēju jebkuram kļūt par uzņēmuma īpašnieku, pastāv mazāk kā 20 gadus. Tas ir neliels periods, lai visi tirgus segmenti būtu aizpildīti, bet pietiekošs, lai būtu izveidojusies konkurence un daudzās biznesa sfērās jaunu uzņēmumu ienākšana būtu gandrīz neiespējama.

Šādā situācijā parasti ir 2 risinājumi:

  1. Nodibināt jaunu uzņēmumu.
  2. Nopirkt izmēģinātu un pārbaudītu biznesu.

Salīdzinot abus risinājumus, jāsecina, ka eksistējošam biznesam pret vēl neesošu ir šādas priekšrocības un trūkumi:

Eksistējoša uzņēmuma priekšrocības ir:

  • uzņēmums jau ir izgājis biznesa uzsākšanas etapu, kas parasti ir laika un naudas ietilpīgs, kā arī pierādījis savu vietu tirgū;
  • ir vieglāk saņemams finansējums;
  • ir izveidojušies pastāvīgie klienti un piegādātāji, kas uzticas;
  • ir izstrādāts biznesa plāns un ir pieredze marketinga veidošanā;
  • nav jāmeklē un jāapmāca darbinieki;
  • daudzas problēmas būs jau atklātas un atrisinātas;
  • bieži uzņēmuma cena ir zemāka par naudas apjomu, kas jāiegulda, lai izveidotu līdzīgu uzņēmumu no sākuma;
  • ne vienmēr ir vajadzīga iepriekšēja pieredze;
  • pēc dokumentu noformēšanas, jau nākamajā dienā jaunais īpašnieks sāks atpelnīt ieguldītos līdzekļus.

Eksistējoša biznesa trūkumi ir:

  • ne vienmēr var izsekot uzņēmuma darījumu vēsturei, tāpēc pērkot tas ir rūpīgi jāpārbauda, ar finansiāliem un juridiskiem līdzekļiem jāizvairās no apzinātas krāpšanas;
  • daži biznesi, kas tiek pārdoti ir grūtībās. Svarīgi ir noskaidrot pārdošanas patiesos iemeslus.

Tai pat laikā biznesi, kas tiek pārdoti, ne vienmēr tiek pārdoti brīdī, kad tie nes zaudējumus, jo pārdot uzņēmumu visizdevīgāk ir brīdī, kad tam veicas vislabāk.

Visizplatītākie biznesa pārdošanas iemesli:

  • īpašnieka veselības problēmu, vecuma vai nāves gadījumā;
  • pārcelšanās uz citu dzīvesvietu;
  • bizness veidots ar mērķi to vēlāk pārdot;
  • nepieciešamība iegūt līdzekļus, ko ieguldīt citā sfērā;
  • īpašniekam ir vairāki uzņēmumi, kas apgrūtina pienācīgu kontroli pār tiem;
  • konflikts starp vairākiem īpašniekiem;
  • bizness saņemts kā dāvana (parasti ar kosmētiku un skaistumkopšanu saistīti biznesi) vai mantojums, un jaunais īpašnieks nevēlas ar to nodarboties utt.

Kas ir BIZON BROKER:

  1. Pirmais un pagaidām vienīgais uzņēmums Latvijā, kurš ir specializējies tikai Mazo un vidējo uzņēmumu pirkšanas un pārdošanas procesu organizēšanā kā pamatdarbībā.
  2. Lielākā strukturētā datu bāze par uzņēmumiem, pieprasījumiem un salīdzinošiem darījumiem Latvijā.
  3. Kvalificēti un pieredzējuši darbinieki, kas specializējušies biznesa novērtēšanā un pārņemšanas darījumu asistēšanā.
  4. Pilnīga konfidencialitāte.

Jūs varat nopirkt:

  • Uzņēmumu kā īpašumu kompleksu;
  • Uzņēmuma akciju paketes;
  • Daļas uzņēmuma pamatkapitālā;
  • Uzņēmēju īpašumus, neveidojot atsevišķu juridisku personu.

Darījums ar BIZON palīdzību jāveic šādu iemeslu dēļ:

  1. Biznesu ir nepieciešams sagatavot pirms pārdošanas – profesionāli sagatavots uzņēmums ir daudz interesantāks pircējiem, to var ātrāk pārdot.
  2. Ir jānosaka vispieņemamākā cena, par kādu bizness var tikt pārdots, ņemot vērā tirgus situāciju, uzņēmuma īpašumus un stāvokli, lai darījums notiktu ar saprotamu pamatojumu. Uzņēmums ir jānovērtē.
  3. Ir jāmāk sagatavoto informāciju mērķtiecīgi piegādāt tieši tam interesentu lokam, kam piedāvājums varētu interesēt.
  4. Ir jānodrošina pārdošanas darījuma konfidencialitāte.
  5. Nepieciešamības gadījumā ir jābūt iespējai atrast papildus finansējumu, lai pabeigtu darījumu pat gadījumā, ja pircējam nav visa nepieciešamā finansējuma.
  6. Bez profesionāla darījuma partnera var nopirkt “kaķi maisā”.
  7. Ir nepieciešams sarunu vadītājs, kas spēj atrast abpusējas intereses un novest darījumu līdz veiksmīgam iznākumam.
  8. Ir jāveic specifiska darījuma dokumentāla noformēšana.

Tieši mazo un vidējo uzņēmumu pārdošanas speciālisti no BIZON palīdzēs Jums veikt darījumu! Lūdzu sazinieties ar mums!